SAB
Stała Asysta Biznesowa


Stała Asysta Biznesowa (SAB)

polega na eksperckim towarzyszeniu przedsiębiorcom w codziennym, bieżącym zarządzaniu firmą. Celem jest realna ochrona przed barierami administracyjnymi, gospodarczymi i wewnętrznymi a także wsparcie w poprawie efektywności i rozwoju biznesu. 

(SAB)
Firmie, która zostanie zakwalifikowana do programu SAB zostanie przydzielony ekspert, który:
1. specjalizuje się w co najmniej 4 dziedzinach zarządzania biznesem,
2. posiada doświadczenie menadżerskie (co najmniej dyrektorskie),
3. służy zasobem skutecznych praktyk,

4. posiada doświadczenie biznesowe oraz odpowiednie wykształcenie.

Ekspert na bieżąco współpracuje z właścicielem firmy lub menadżerami a jego rola to konsultacje, rekomendacje, koordynacja w rozwiązywaniu codziennych problemów, wyzwań, dylematów. 

SAB komunikacja

Zakres merytoryczny:
  • problemy komunikacyjne, z rynkiem, klientami, partnerami, urzędami,
  • strategie likwidacji barier komunikacyjnych i budowania marki,
  • systemy sprawnego przepływu informacji na zewnątrz firmy i w jej wnętrzu,
  • relacje z klientami, otoczeniem biznesowym i urzędami,
  • strategie zarządzania informacjami i komunikacją,
  • pozyskiwanie sojuszników biznesowych,
  • strategiczne zarzadzanie informacją, 
  • podniesienie efektywności komunikacji biznesowej,
  • zarządzanie komunikacją, modele komunikacji, strategie, analizy,
  • budowanie i utrzymywanie relacji. 

Ekspert odpowiedzialny za realizację usług z zakresu SAB Komunikacja

Wiesława Dróżdż
Prezes Zarządu CLBB,
ekspert ds. zarządzania komunikacją

SAB zarządzanie

Zakres merytoryczny: 
  • operacyjne zarzadzanie firmą,
  • procesy w firmie,
  • zarządzanie projektami,
  • efektywność biznesowa,
  • rozwój produktów i usług,
  • pozyskiwanie i obsługa klientów,
  • zarządzanie produkcją,
  • zarządzanie sprzedażą, marketingiem, reklamą,
  • modele biznesowe, strategie, analizy, nowe rynki,
  • budowanie i utrzymywanie relacji.


Ekspert odpowiedzialny za realizację usług z zakresu SAB Zarządzanie

Robert Kazimierski 
Dyrektor ds. komercjalizacji i zarządzania zmianą

SAB bezpieczeństwo fiskalne 

  • Ocena i minimalizacja ryzyk podatkowych
  • Ocena i minimalizacja ryzyk kontroli podatkowych
  • Minimalizacja ryzyk nadużyć w organizacji
  • Ocena i budowa odporności na nadużycia w firmie
  • Wdrażanie Compliance w zakresie podatków, AML, korupcji 
  • Wdrażanie Compliance w zakresie nadużyć o charakterze finansowym
  • Należyta staranność w identyfikacji klienta w ramach VAT, CIT oraz AML
  • Stosowanie ustawy AML (przeciwdziałanie praniu pieniędzy)
  • Tworzenie procedur antykorupcyjnych
  • Przeciwdziałania nadużyciom w firmie

Ekspert odpowiedzialny za realizację usług z zakresu SAB bezpieczeństwo fiskalne

Paweł Cybulski
Partner
zarządzający w CLBB,  lider zespołu ds. bezpieczeństwa fiskalnego

SAB jakość

Zakres merytoryczny: 
  • bariery w zarządzaniu jakością (organizacja pracy, jakość wyrobów itp.),
  • priorytety i koszty likwidacji barier w zarządzaniu jakością,
  • projektowanie działań likwidujących bariery,
  • identyfikacja kosztów jakości związanych z poniesionymi nakładami, 
  • identyfikacja kosztów jakości kontrolowanych produktów,
  • identyfikacja kosztów jakości wyrobów niezgodnych, 
  • identyfikacja procesów,
  • wdrażanie procesów,
  • doskonalenie procesów.

Ekspert odpowiedzialny za realizację usług z zakresu SAB jakość

Adam staśkiewicz
Partner Zarządzający w CLBB 
Lider zespołu ekspertów ds. zarządzania jakością oraz R&D

SAB bezpieczeństwo prawne

Zakres merytoryczny:
I. Interwencja:
  • Zatrzymanie osoby
  • Przeszukanie w firmie lub w domu
  • Egzekucja komornicza
  • Kontrola urzędnicza lub skarbowa
  • Proces sądowy
II. Ochrona firmy i kadry kierowniczej przed osobistą odpowiedzialnością:
  • Monitorowanie obowiązków zarządu
  • Procesy karne gospodarcze i karnoskarbowe
  • Sprawy o zakaz prowadzenia działalności gospodarczej
  • Doradztwo członkom zarządu w sprawach dotyczących osobistej odpowiedzialności za
  • długi firmy
III. Otwarcie i ochrona prawna rozwoju firmy:
  • Wybór formy prowadzenia działalności
  • Umowy transakcyjne i nabycie aktywów
  • Pozyskanie kapitału
IV. Relacje zewnętrzne firmy:
  • Umowy
  • Relacje z państwem / Urzędem Skarbowym / ZUS
  • Windykacja wierzytelności
  • Procesy sądowe
  • Restrukturyzacja długów – negocjacje z wierzycielami
  • Prawo miejscowe
  • Koncesje, zezwolenia i licencje
  • Przekształcenia i zmiana formy działalności
  • ​Doradztwo wierzycielom w toku postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych 
  • przygotowanie wniosków o ogłoszenie upadłości, zgłoszeń wierzytelności, wniosków o
  • wyłączenie z masy upadłości, uczestnictwo w radach wierzycieli
V. Relacje wewnętrzne firmy:
  • Prawo pracy
  • Compliance, AML, MDR, RODO, OPZ, JŻP, czyli tarcza ochronna nad biznesem
VI. Przekształcenia i restrukturyzacje:
  • Prawo spółek, przekształcenia prawne i kapitałowe
  • Procesy optymalizacji przedsiębiorstwa
  • Sądowe postępowania restrukturyzacyjne
  • Sukcesja i zarząd sukcesyjny
VII. Bezpieczne zakończenie działalności firmy:
  • Likwidacja i bezpieczne zamknięcie biznesu
  • Upadłości
  • Pre-pack czyli szybka sprzedaż firmy w upadłości
  • Upadłość konsumencka dla osób zadłużonych
  • Upadłość konsumencka dla byłych przedsiębiorców

Ekspert odpowiedzialny za realizację usług z zakresu SAB bezpieczeństwo prawne

mec. Wojciech Piłat
Partner Zarządzający w CLBB
Lider zespołu prawnego

Wsparcie jest realizowane na każdym poziomie funkcjonowania przedsiębiorstwa. Ekspert podpisuje umowę o zachowaniu poufności i tajemnicy firmy pod rygorem kar finansowych.

Parametry SAB

2363,00 złote netto miesięcznie + 23% VAT za jeden moduł

Parametry SAB
  • Program abonamentowy
  • Asysta multi kompetencyjnego eksperta
  • W programie SAB może wziąć udział każdy rodzaj przedsiębiorstwa, bez względu na wielkość i branżę,
  • Dostęp do wiedzy, doświadczenia, metodologii, modeli oraz dobrych praktyk zarządzania
  • Przekazanie 100% praw autorskich przedsiębiorstwu do dzieł wytworzonych przez eksperta (dotyczy np. marketingu, modeli biznesowych itp);
Opłaty w SAB:
  • Opłata za udział w programie wynosi 2363,00 złote netto miesięcznie + VAT
  • Koszt jest tożsamy z najniższym wynagrodzeniem na terenie RP i podlega równoległej waloryzacji, 
  • Płatność z góry za każdy rozpoczęty miesiąc usługi; 
  • Jednostka rozliczeniowa: 1 miesiąc, 

Dostępność konsultacyjna:
    - telefonicznie oraz on- line: poniedziałek - piętek w godzinach 9.00 -17.00
    - spotkania bezpośrednie: 3 godziny w tygodniu
    - zadania zlecone ekspertowi: 1 godzina w tygodniu
Okres umowy abonamentowej:
  • Minimalny okresy udziału w programie: 6 miesięcy
  • Okres wypowiedzenia umowy abonamentowej: 1 miesiąc